Ştiri

Sursa imaginii: ipn.md

Postat de: Mazur Rodica

Ştiri / Social

24 Aug. 2019 / 14:53

Problemele din educaţie, discutate la Forumul cadrelor didactice din Chişinău

Deficitul de cadre didactice, infrastructura învechită a edificiilor educaţionale şi modul de alimentaţie a elevilor rămân a fi problemele majore din sistemul educaţional din capitală. În instituţiile de învăţământ din municipiul Chişinău rămân vacante aproape 700 de locuri şi 332 de vacanţe în cazul personalului non-didactic şi auxiliar. Datele au fost prezentate la Forumul cadrelor didactice din municipiu, desfăşurat de către Direcţia generală educaţie, tineret şi sport, relatează Moldova 1.

„Eu văd ca prioritate să ne îngrijim de edificii, să nu facem reparaţii spontan, fără a avea o evaluare a tuturor edificiilor pentru a identifica prioritatea. O altă problemă este schimbarea modalităţii, metodologiei de alimentaţie a copiilor în instituţiile de educaţie timpurie. Ne îngrijim foarte mult de copiii cu cerinţe educaţionale speciale, care astăzi nu întotdeauna sunt reuşiţi încadraţi în instituţiile de învăţământ general”, a declarat şefa Direcţiei generale educaţie, tineret şi sport, Rodica Guţu.

Potrivit ministrei Educaţiei, Culturii şi Cercetării, Liliana Nicolaescu-Onofrei, pentru a avea succes în educaţie este nevoie de depolitizarea acesteia.

„Avem foarte multe provocări, avem de implementat un curriculum care s-a făcut foarte repede şi pe care trebuie să-l îmbunătăţim, avem suficiente probleme atunci când vrem manuale mai bune, avem o mulţime de lucruri care ţin de modul cum predăm. Rugămintea noastră pentru dumneavoastră este: haideţi să devenim o reţea”, a specificat ministra Educaţiei.

Cadrele didactice au avut parte şi de mai multe master-class-uri.

„Am prezentat foarte multe master-class-uri cu următoarea tematică: mass-media şcolară, evaluarea şcolară, aprecierea muncii prin descriptori a elevilor, tabla smart a fost foarte activă, noile tehnologii didactice, am vorbit şi despre rolul managerului şcolar. S-au învechit deja lecţiile demonstrative, e mai raţional să participi la un master-class, să înveţi ceva şi să încerci să aplici”, a spus Ana Gheorghiţa, directoarea Liceului „Principesa Natalia Dadiani”.  

În anul 2019 pentru întreţinerea sistemului educaţional din capitală au fost alocate peste două miliarde de lei.

Comentarii