Ştiri

Sursa imaginii: sputnik.md

Postat de: Mazur Rodica

Ştiri / Social

17 Sep. 2019 / 19:00

Persoanele care şi-au pierdut economiile în urma jafului bancar au protestat din nou

Persoanele care şi-au pierdut economiile în urma jafului bancar, petrecut la începutul lunii iulie la o filială a Băncii Moldova Agroindbank, au protestat din nou. După ce au scandat în faţa sediului central al băncii, au depus câte o sesizare la Ministerul Finanţelor, Banca Naţională a Moldovei şi la sediul Consiliului Europei de la Chişinău. În replică, administraţia băncii declară că protestatarii nu respectă înţelegerile anterioare şi că nu va ceda presiunilor, fiind în aşteptarea finalizării anchetei, relatează Mesager.

„Ne-au minţit, ne-au furat banii din casete, ne-au promis că este caseta asigurată şi nimic până la urmă. Cu promisiuni şi minciuni numai merg”. „Cerem să ne întoarcă banii, altceva nu dorim nimic, în mai bine de două luni nu s-a soluţionat această problemă”. „Ne-au promis una , dar până la urmă alta au făcut. De asta suntem aici şi vom protesta până la urmă”, afirmă oamenii.

„Noi am avut o şedinţă cu conducerea băncii pe data de 13 septembrie, la care banca ne-a asigurat că timp de zece zile ne va prezenta o soluţie pentru acest caz regretabil. Şi când ne-am apropiat la bancă pentru soluţie, ei au spus că nu o au. Am depus cerere conform legii la Banca Naţională şi la Ministerul Finanţelor, care sunt competenţi să sancţioneze încălcarea condiţiilor de licenţă a băncii”, a declarat Veaceslav Şevciuc, reprezentant al grupului de pătimiţi.

După ce au depus o sesizare la Banca Naţională a Moldovei, Ministerul Finanţelor şi la Oficiul Consiliului Europei din Chişinău, în care au solicitat instituţiilor să ia atitudine faţă de acest caz, protestatarii au mers şi la Guvern pentru a discuta cu premierul Maia Sandu.

„Dumneaei este acum într-o deplasare, nu putem să vă dăm un răspuns concret, când se întoarce noi atunci o să vă dăm răspuns”, a menţionat Viorel Proţic, căpitan SPPS.

Contactată de Moldova 1, administraţia Moldova Agroindbank susţine că respectă dreptul la protest al clienţilor nemulţumiţi, dar pentru o soluţie finală a acestui caz este în aşteptarea concluziilor anchetei şi a deciziei instanţei de judecată pe cazul furtului din 6 iulie.

„Protestul este o modalitate de exercitare a presiunii asupra băncii, însă nu avem nici o garanţie că sumele declarate nu sunt sume fantomă, iar clienţii care nu au posibilitate să aştepte finalizarea anchetei pot iniţia procese judiciare”, se mai spune in comunicatul băncii.

Amintim că Moldova Agroindbank a creat un fond de recompensă în valoare totală de 1 milion de lei, pentru a contribui la identificarea infractorilor. 

Comentarii