Ştiri

Sursa imaginii:

Postat de: Rusica Viorica

Ştiri / Social

13 Dec. 2019 / 09:32

Cum alegem corect un brad artificial şi luminiţe de calitate

Alegerea bradului pentru sărbătorile de iarnă şi a decorului pentru casă reprezintă un eveniment frumos pentru toată familia. Însă, Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor şi Supravegherea Pieţei (APCSP), îndeamnă oamenii să fie prudenţi atunci când aleg să procure un pom artificial.

„Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor şi Supravegherea Pieţei recomandă consumatorilor atunci când aleg brazii artificiali să verifice obligatoriu stabilitatea acestuia. Un alt aspect pentru care trebuie să atragă atenţia consumatorul este mirosul specific de produse chimice. Acsta trebuie să lipsească, pentru că în eventualitatea când amplasăm pe acesta jucării şi intalaţii luminoase care emană căldură, ar putea produce anumite substanţe periculoase pentru sănătatea consumatorilor. Trebuie să atragem atenţia la acele vârfuri ascuţite care ar putea produce leziuni copiilor, mai ales la nivelul ochilor”, a menţionat şeful Direcţiei din cadrul APCSP, Nicolae Olăraşu.

Şi parametrii instalaţiilor elctrice pentru împodobirea bradului trebuie verificate cu atenţie. În caz contrar, calitatea neconformă ar putea produce scurtcircuit şi potenţial risc de electorcutare.

„Instalaţiile electrice trebuie să dispună obligatoriu de simbolul de conformitate CE, iar la solicitarea consumatorului, agentul economic trebuie să dispună de declaraţie de conformitate. Această instalaţie trebuie să fie recomandabilă, fie pentru interior, fie exterior. Neapărat trebuie să ţinem cont de aceste sfaturi pentru a evita un potenţial risc de electrocutare. Trebuie să avem cel puţin 1,5 metri de la priză până la prima dulie, pentru a evita riscul de electrocutare a a consumatorului. Lăţimea cablului nu trebuie să fie prea subţire sau dezgolită, pentru că ar putea produge o neplăcere. Atragem atenţia că acest produs are un termen de garanţie de 24 de luni. Recomandăm consumatorilor să solicite bonul fiscal, iar în perioada de garanţie, acesta are dreptul să solicite contra valoarea obiectului sau înlocuirea produsului cu altul, de calitate adecvată”, a precizat Nicolae Olăraşu.

În cazurile în care agenţii economici refuză să satisfacă pretenţiile consumatorilor, Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor şi Supravegherea Pieţei îndeamnă cetăţenii să depună o reclamaţie.

Comentarii