Ştiri

Sursa imaginii: msmps.gov.md

Postat de: Daniela Socolovschi

Ştiri / Social

03 Dec. 2020 / 20:00

Câte apeluri recepţionează Serviciul de asistenţă telefonică pentru persoane cu dizabilităţi

În fiecare zi, cel puţin zece persoane cu dizabilităţi, rudele lor, sau angajaţii serviciilor sociale, apelează Serviciul de asistenţă telefonică şi solicită suport pentru a-şi apăra drepturile. În cei patru ani de activitate, la Serviciul de asistenţă telefonică pentru persoane cu dizabilităţi au apelat aproape opt mii de persoane. Cele mai multe - 4450 de apeluri au parvenit din instituţii rezidenţiale, restul - din comunitate. Datorită suportului oferit de Serviciu, aproape toate cazurile recepţionate şi-au gasit o solutie, relatează Mesager.

 „Cel mai frecvent drept care se încalcă este dreptul la protecţia exploatării violenţei sau abuzului. Aplelanţii solicită serviciul de asistenţă telefonică când consideră că sunt neglijaţi, că nu le sunt acoperite nevoile de bază, atunci când sunt supuse violenţei fizice, când sunt supuse  abuzului sexual”, a relatat Nelea Panfil, manager serviciul „Keystone Moldova”.

Serviciul de asistenţă telefonică a fost creat şi pilotat în 2017-2019, de către Asociaţia Keystone Moldova, cu suportul financiar al Uniunii Europene. Serviul este gratuit, confidenţial şi anonim şi activează non-stop.

Despre problemele lor, persoanele cu nevoi speciale pot anunţa  la numărul de telefon: 08001 0808.

Comentarii