Ştiri

Sursa imaginii: Facebook/Cu drag de Colibaşi

Postat de: Ecaterina Arvintii

Ştiri / Regional

05 Dec. 2020 / 20:18

Satul Colibaşi, singura localitate rurală din Moldova deţinătoare a brandului de producţie locală

Satul Colibaşi din raionul Cahul este specializat în creşterea legumelor în sere. Peste 70% din localnici deţin sere. De aici a şi pornit brandul „Borcănaş de Colibaşi”. Dar nu numai prin aceasta se mândresc localnicii. Ei mai deţin un brand – „Cu drag din Colibaşi”. Ideea promovării localităţii, şi în mod special a economiei locale, unde activează cu succes circa 200 de antreprenori, a şi dus la crearea celor doua branduri locale, relatează Mesager.

Satul Colibaşi din Cahul este unica localitate rurală din Republica Moldova deţinătoare a brandului de producţie locală. Brandul local „Cu Drag din Colibaşi” a fost lansat pentru a promova, în mod special, produsele locale de altă origine decât cele agricole.

„Am reuşit să promovăm agenţii economici şi în perioada de pandemie. Colibaşul este localitatea care aproape 70 % se ocupa cu producerea legumelor timpurii în seră şi în luna martie, atunci când apăruse prima producţie de ridiche, mulţi producători pur şi simplu au aruncat la gunoi această producţie”, a declarat primarul de Colibaşi, Ion Dolganiuc.

Astfel, sub brandul „Cu Drag din Colibaşi", sunt promovate atât produsele meşterilor populari, precum bonete şi căciuli din blană de oaie, obiecte împletite din lozie, tablouri din fibre vegetale, costume naţionale, cât şi mierea apicultorilor locali şi legumele crescute în sat.

„Cred că acea cireaşă de pe tort sau acel punct forte al brandului local „Cu drag din Colibaşi” este calitatea, ori noi punem accent pe calitate, nu pe cantitate, şi toţi acei cumpărători sau vizitatori ai satului ştiu că produsele din Colibaşi sunt de calitate”, spune preşedintele Asociaţiei Obşteşti „INTECO”, Victoria Matveev.

Brutăria din satul Colibaşi produce pâine de casă, colaci, biscuiţi moldoveneşti, plăcinte proaspete, checuri şi alte delicii culinare.

„Pâinea e cel mai important aliment de pe masă, noi vrem ca cumpărătorii să fie mulţumiţi şi peste hotare se duce pâinea noastră, colaci pentru botezuri, pentru nunţi am făcut peste hotare, în Belgia, Italia, în Germania am făcut o pachete şi au fost mulţumiţi le-au plăcut”, spune Efrosinia Fabian, brutăreasă.

Colibăşenii stabiliţi peste hotare au un rol aparte în viaţa satului, fiind cei care promovează produsele autohtone în fiecare colţ al lumii. Brandurile au fost înregistrate de Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală în 2017.

Comentarii