Ştiri

Sursa imaginii:

Postat de: Bogdan Nigai

Ştiri / Politic

12 Aug. 2020 / 19:20

Deputaţii PAS vor să acţioneze în judecată două companii aeriene

Vor să acţioneze în judecată companiile Fly One şi Air Moldova, întrucât mai mulţi cetăţeni nu şi-ar fi putut recupera banii după ce mai multe curse avia au fost anulate. În acest sens, deputaţii Partidului Acţiune şi Solidaritate (PAS) vor iniţia în numele cetăţenilor o acţiune colectivă, informează Mesager.

"Cetăţenii care îşi cumpără bilete avia şi ale căror curse au fost anulate în legătură cu restricţiile de circulaţie nu reuşesc să-şi returneze banii. Din cauza aceasta avem multe semnalări din partea lor. Aceste companii, Fly One şi Air Moldova, preferă să comită această ilegalitate deşi sunt şi companii care îşi onorează drepturile în faţa consumatorului", a menţionat deputatul fracţiunii PAS Galina Sajin.

De cealaltă parte, compania Fly One susţine că pandemia de Coronavirus a pus la grea încercare domeniul transporturilor avia, care a suferit pagube enorme. „Punem la îndoială intenţiile declaraţiilor din conferinţă, deoarece se evidenţiază publicitatea făcută unui operator străin, care beneficiază de ajutoare din partea mai multor state, în timp ce operatorii locali sunt criticaţi, în condiţiile în care industria aviaţiei a fost lăsată fără un plan clar de măsuri în condiţii de criză", se arată într-un comunicat de presă al companiei.

Colegii noştri de la Moldova 1 au încercat să obţină o reacţie şi de la Air Moldova, însă până la această oră nu au primit un răspuns. Anterior însă, compania a anunţat pe site-ul său că persoanele care nu au putut zbura din cauza pandemiei au trei posibilităţi: schimbarea gratuită a datei pentru aceeaşi destinaţie până la 24 octombrie, voucher în echivalentul costului biletului achiziţionat, dar şi rambursarea costurilor biletului, proces care se efectuează conform mai multor reguli.

Potrivit Ministerului Economiei, din luna martie până pe 10 iulie au fost vândute 61.000 de bilete, iar zborurile nu au fost efectuate din cauza COVID-19. Astfel, peste 17.500 de pasageri au acceptat alte opţiuni decât rambursarea costului biletului, iar la aproximativ 3 000 le-au fost restituiţi banii.

Comentarii