Ştiri

Sursa imaginii: mei.gov.md

Postat de: Mazur Rodica

Ştiri / Economic

14 Iul. 2020 / 11:41

Primul lot de locomotive pentru Calea Ferată din Moldova a ajuns la Chişinău

Primul lot de şase locomotive din cele 12 procurate de Republica Moldova cu suportul instituţiilor financiare europene a ajuns astăzi la Chişinău.

În discursul de inaugurare, ministrul Economiei şi Infrastructurii, Sergiu Railean, a afirmat că această investiţie va micşora consumul şi cheltuielile pentru întreţinerea locomotivelor, va scădea timpul de transport al trenurilor prin ţară şi va creşte viteza circulaţiei.

„Înnoirea parcului de locomotive este una din componentele reformei sistemului de transport feroviar, care nu doar va eficientiza activitatea Căii Ferate şi va răspunde nevoilor cetăţenilor, dar şi va susţine antreprenorii în transportarea mărfurilor pe piaţa internă şi externă, contribuind la dezvoltarea economiei naţionale”, a spus ministrul Economiei.

„Este o zi istorică pentru CFM, pentru că în premieră pentru toată perioada de independenţă a Republicii Moldova se fac astfel de investiţii în revigorarea parcului de tehnică şi restabilirea căii ferate din Republica Moldova. Eu sper foarte mult că după renovarea parcului de locomotive următoarea etapă va fi tot ceea ce ţine de infrastructura Căii Ferate”, a declarat Igor Dodon, citat de Moldova 1.  

„Sunt banii cetăţenilor UE care vin în susţinerea cetăţenilor din Moldova pentru a ajuta, a face standardele de viaţă mai bune. În aceste zile vom vedea şi mai mult, o a doua tranşă a asistenţei macrofinanciare. Aceste locomotive par să fie uriaşe, sunt doar o mică parte a susţinerii pe care UE o oferă Moldovei”, a spus şeful Delegaţiei UE în Moldova, Peter Michalko, citat de Moldova 1.

Locomotivele au fost produse de o companie kazahă, care a fost contractată de CFM în urma unui tender desfăşurat în 2018. Valoarea contractului de achiziţie a 12 locomotive noi este de 45 milioane de euro. Banii au fost acordaţi ca împrumut de BERD şi BEI. Cumpărarea locomotivelor face parte dintr-un proiect de restructurare a CFM, finanţat de BERD, BEI şi UE. Costul total al proiectului este de 110 milioane de euro, din care cinci milioane constituie un grant din partea Fondului de investiţii de vecinătate (NIF) al UE.

Comentarii