Ştiri

Sursa imaginii:

Postat de: Bogdan Nigai

Ştiri / Cultură

05 Aug. 2020 / 08:55

Pictura murală de sub podul de la Telecentru va fi gata în trei săptămâni

Sub podul de la Telecentru va apărea în curând o pictură murală. Lucrările sunt în toi şi sunt realizate de artistul muralist Dumitru Potapov, care a câştigat un concurs în acest sens lansat de Primăria capitalei. Pictura va avea elemente ale brandului Republicii Moldova, precum „Pomul vieții”, care dealtfel este şi o iniţiativă din cadrul campaniei „Ne-am pornit”, al cărei scop este promovarea turismului local, informează Mesager.

Dumitru Potapov este pictorul care a câştigat concursul pentru a realiza lucrarea brandului de ţară „Pomul vieţii” sub podul de la Telecentru.

„Sunt simboluri neo-tradiţionale ale Moldovei, deci „Pomul vieţii” într-un aspect mai mult de design şi de elemente botanice şi fauna Moldovei care este în Cartea Roşie. A fost un proiect pentru acest perete şi culoarea de bază a fost aleasă verde”, a menţionat artistul muralist Dumitru Potapov.

Pictorii desenează deja de şapte zile şi spun că lucrările vor mai dura până la trei săptămâni. Lucrarea se va întinde pe o suprafaţă de aproximativ 3800 de metri pătraţi.

„Este dificil de pictat, cred că din cauza spaţiului. Până la ora 14:00 este bine, stăm în umbră, iar mai târziu, soarele ne dă bătăi de cap. Am început să pictăm în doi, mai târziu se vor apropia şi alţii, sunt mai mulţi oameni care mereu vin şi ne ajută la acest proiect", a mai adăugat artistul.

Reprezentanţii Agenţiei de Investiţii afirmă că pictura murală de la Telecentru este de fapt o iniţiativă de susţinere şi promovare a Republicii Moldova ca destinaţie turistică.

„Anume pictura murală cu elementul central „Pomul vieţii”, care este şi brandul de ţară al Republicii Moldova înglobând oferta investiţională de export şi turistică a ţării a fost selectată în baza unui concurs lansat de Primăria municipiului Chişinău”, a declarat directorul Agenţiei de Investiţii, Rodica Verebniuc.

Costul proiectului este de 300 de mii de lei, iar banii sunt oferiţi de sponsori privaţi. Iniţiativa face parte din campania naţională „Ne-am pornit", care a fost lansată la sfârşitul lunii aprilie de către Agenţia de Investiţii şi vine să promoveze turismul local.

Comentarii